Odată cu evoluția tehnologiei și dezvoltarea accelerată a societății, funcționarea Administrației Publice trebuie optimizată pentru a corespunde nevoilor și provocărilor actuale. Schimbarea așteptărilor populației cu privire la funcționarea instituțiilor și creșterea complexității proiectelor, fac ca modalitățile clasice de lucru să se dovedească ineficiente.
Digitalizarea și dezvoltarea sustenabilă sunt elemente de care România are nevoie pentru continuarea integrării în lumea occidentală. Majoritatea statelor din Uniunea Europeană reprezintă un model de succes pentru digitalizarea instituțiilor și fluidizarea interacțiunii cu cetățeanul. State precum Estonia și Danemarca au avut enorm de câștigat de pe urma digitalizării. În Estonia, se estimează că 2% din PIB sunt economisiți anual datorită digitalizării. Tot în Estonia, timpul necesar înființării unei firme a fost redus de la 5 zile la 18 ore.
Deși România se situează printre primele state din lume la viteza de internet, este cea mai slab digitalizată țară din Uniunea Europeană. Acest lucru arată decalajul evident dintre autoritățile locale și mediul privat. Pe de cealaltă parte, nivelul ridicat al digitalizării din mediul privat reflectă așteptările ridicate ale cetățenilor în relația cu statul.
Soluțiile disponibile prin ecosistemul de parteneri NOD Academy
În contextul actual, ecosistemul de parteneri NOD Academy vine în întâmpinarea acestor probleme cu soluții de digitalizare moderne.
City Manager este o platformă de soluții multiple de gestionare a interacțiunii dintre cetățean și autoritățile locale. Folosind tehnologii avansate de cloud computing și inteligență artificială, City Manager simplifică și digitalizează comunicarea dintre cetățeni, companii și angajații primăriei. Platforma oferă module care acoperă integral nevoile de automatizare ale autorităților în plan intern și extern.
City Manager face parte din familia de soluții Smart City. Această platformă oferă soluții inteligente la probleme ce țin de trafic, iluminat urban, cadastru sau e-learning. Comunitățile locale pot beneficia de pe urma digitalizării prin conectarea la probleme orașului și prin mobilizarea pentru rezolvarea acestora.
City Manager furnizează infrastructura digitală de dezvoltare a unui Smart City. Cetățenii comunică simplu cu autoritățile, iar primăria își focalizează atenția și resursele pentru proiectele de dezvoltare. Biroucrația și procedurile repetitive și lente sunt eliminate.
City Manager oferă integrare la nivel de procese folosind o bază de date unică. Astfel, se reduce birocrația și se ușurează activitatea angajaților primăriei, oferindu-le mai mult timp să se concentreze pe activitățile importante.
City Manager pentru cetățean
City Manager simplifică interacțiunea cetățenilor cu primăria. Aceștia pot depune online documentele pentru care în trecut trebuiau să meargă fizic și pot urmări în timp real statusul cererilor. De asemenea, își pot elibera pe loc documentele de care au nevoie, adeverințele și certificatele fiscale.
Acest lucru simplifică foarte mult viața populației și va crea o imagine pozitivă asupra instituțiilor locale. Tot prin City Manager, cetățenii sunt la curent cu noutățile de interes publicate pe site și pot comunica online cu departamentul de taxe și impozite.
Pentru a fluidiza și mai mult interacțiunea populației cu instituțiile locale, City Manager oferă posibilitatea achitării taxelor sau amenzilor online prin QR Code, cu cardul bancar sau prin Internet Banking.
Cetățenii pot reclama nereguli către primărie, inclusiv de pe telefonul mobil. Pot fi semnalate defecțiuni ce țin de utilități, iluminatul public, gropi în asfalt, mașini abandonate, deranjarea liniștii publice, gunoaie depozitate ilegal și altele. Acest lucru poate fi realizat prin aplicația dedicată localității sau telefonic, prin preluarea solicitării de către un robot susținut de inteligență artificială.
Cetățenii pot vizualiza harta cu reclamațiile și cu proiectele de investiții, fiind astfel la curent cu implicarea autorităților în problemele comunității. Intern, hărțile sunt integrate cu modulele de semnalizare a problemelor. Interacțiunea cu primăria se face prin intermediul unui cont de client. Prin intermediul acestuia, cetățenii își pot vizualiza istoricul de plăți, pot vedea clădirile/terenurile declarate și pot depune online declarații pentru noi taxe, autoturisme sau imobile.
Prin intermediul soluțiilor City Manager, cetățenii au parte de o experiență pozitivă și facilă în interacțiunea cu autoritățile locale. Totodată, obțin o stare de bine mai ridicată datorită faptului că problemele le sunt rezolvate cu ușurință.
City Manager pentru primărie
City Manager oferă și soluții de automatizare internă a primăriei. Acest lucru se realizează prin digitalizarea proceselor și folosind o bază de date unică. Operațiunile repetitive, consumatoare de timp, cum ar fi calculul salarial sau pontajul sunt digitalizate și realizate automat, din câteva click-uri.
Soluția oferă control asupra documentelor de intrare/ieșire/interne și oferă posibilitatea arhivării electronice a documentelor importante. Informațiile de interes public pot fi publicate automat pe website în mai puțin de 1 minut. Tot pentru informarea cetățenilor, ședințele de Consiliu Local sunt înregistrate și transmise Live Online.
Beneficiile aplicației City Manager țin de reducerea costurilor prin eficientizarea activității interne a primăriei, dar și de creșterea satisfacției cetățenilor. Pentru a susține dezvoltarea locală și progresul, primăriile trebuie să gândească strategic, pe termen lung, și să găsească soluții eficiente și sustenabile. În plus, preocuparea față de cetățean trebuie să se reflecte și in interacțiunea cu acesta.
Descoperă studiile de caz City Manager și proiectele implementate cu succes aici.