Platforme de colaborare si eficientizare in organizatii, Stiri

Serviciile Google în portofoliul NOD

07 December 2020

Utilizarea tehnologiei ca serviciu este o paradigmă care s-a generalizat în ultimii ani. Tot mai mulţi clienţi îşi schimbă modul de consum şi trec de la produse (achiziţie) la servicii (închiriere). Procesul este însă dual şi implică totodată şi o adaptare a furnizorilor. În piaţa de software, spre exemplu, transformarea suitelor software în pachete de servicii şi livrarea pe bază de abonament este deja un trend confirmat de toate studiile. IDG prognozează că în 2020, 89% dintre companii vor ajunge să utilizeze SaaS (Software as a Service), iar analizele Gartner au evaluat investiţiile în SaaS la 99,5 miliarde în 2019 cu perspective de 15-16% creştere în 2020.

De ce câştigă acest model? Conceptul de bază este simplu: oferă clienţilor libertatea de alegere, acces instant la servicii, precum şi posibilitatea de a plăti doar ceea ce consumă.

Ne-am aliat acestei tendinţe încă de la început, pentru că am remarcat orientarea către servicii atât la furnizorii globali pe care îi reprezentăm, cât şi la clienţi. Pentru că am dorit să transferăm această orientare şi în reţeaua de parteneri, am creat o platformă dedicată vânzării de tehnologie ca serviciu şi cu precădere software ca serviciu. Această platformă oferă partenerilor facilităţi precum:

Activare instantanee pentru diverse abonamente software

Facturare şi rapoarte simplificate

Integrarea procesului de activare instantanee, în cadrul magazinelor online pe care le deţin sau operează

Iată de ce parteneriatul cu Google este pentru  NOD un pas firesc în această iniţiativă, o evoluţie normală în dorinţa noastră de a oferi partenerilor şi clienţilor un portofoliu comercial cât mai amplu.

De ce servicii Google în distribuţia NOD?

Pandemia ne-a învăţat că SaaS a devenit o componentă importantă în achiziţiile de tehnologie (tot mai multe companii se orientează către abonamente), dar şi că lucrul la distanţă este noul normal (toate companiile sunt interesate de unelte care să simplifice colaborarea şi comunicarea). Prin urmare, dorim să oferim beneficiarilor, atât libertate de alegere asupra modului în care doresc să consume tehnologia, cât şi asupra furnizorilor pe care îi apreciază mai mult.

Google este lider atât printre furnizorii de cloud, cât şi printre furnizorii de platforme pentru susţinerea lucrului şi a învățământului la distanţă. Google Workspace le permite utilizatorilor să lucreze într-o manieră cu totul nouă, mai rapidă, mai colaborativă şi mai inteligentă, iar aceasta transformare a modului în care lucrăm contribuie la nevoia de inovare a companiilor care își doresc să obțină succesul în contextul unei economii digitale în continuă schimbare.

În multe cazuri, companiile româneşti sunt prea mici pentru soluţiile enterprise propuse de furnizori, dar prea mari pentru soluţiile gratuite existente pe piaţă. Din acest motiv, numeroase organizaţii folosesc o combinaţie de unelte (chat, videoconferinţă, stocare date, e-mail) atât cloud, cât şi on-premises de la multipli furnizori. Această situaţie generează probleme de integrare, administrare şi chiar securitate cibernetică, care sunt însă eliminate prin adoptarea unui pachet unitar de servicii, precum cel oferit de Google.

În studiul The Total Economic Impact™ of Google G Suite, Gartner a invervievat o serie de companii cu privire la impactul observat în urma implementării G Suite în cadrul organizației. Printre beneficiile identificate de companiile participante la studiu se numără :

Creșterea eficienței departamentului IT care, după implementarea G Suite și-a putut concentra resursele înspre eficientizarea și automatizarea proceselor si dezvoltarea altor proiecte, amânate din cauza lipsei de resurse. În același timp, prin înlocuirea instrumentelor ineficiente sau depășite, utilizatorii finali au câștigat timp pentru ceea ce contează cu adevărat – generarea de venit suplimentar.

Instrumentele de colaborare simplificate contribuie la productivitatea utilizatorilor finali și a departamentului IT. Colaborarea în timp real în cadrul documentelor, Hangouts Meet pentru chat și conferințe video, și Drive pentru stocarea și partajarea de documente contribuie la creșterea productivității utilizatorului final. În același timp, instrumentele de administrare simple și intuitive necesită mai puțini specialiști pentru gestionarea proceselor IT în cadrul companiei datorită patch-urilor și actualizărilor automate care se reflectă într-un numar redus de tichete IT iar vizibilitatea mai bună asupra sistemului IT contribuie la reducerea timpului necesar pentru soluționarea auditurilor.

Securitate îmbunătățită și protecție împotriva atacurilor. Companiile au acces la controalele de securitate a datelor în mod centralizat, ceea ce le permite specialiștilor în securitate IT să lucreze mai eficient.

Datorită infrastructurii sale native în cloud, G Suite permite companiilor să reducă investițiile IT prin eliminarea echipamentelor hardware necesare pentru instrumentele de e-mail și colaborare și prin renunțarea la produse redundante precum soluții pentru conferințe video, filtre de SPAM, soluții pentru stocarea și securitatea datelor, etc.

Impactul Google asupra pieţei este real, iar rapoartele arată că:

G-Suite a depăşit 6 milioane de clienţi plătitori la nivel global în luna martie

În fiecare lună, Google Docs face peste 2 miliarde de sugestii gramaticale

Funcțiile Priority și Quick Access din Google Drive reduc cu aproape 50% timpul necesar pentru localizarea fișierelor

Peste 60% dintre greșelile de scriere sunt corectate automat

Aplicaţiile de productivitate Google au peste 2.5 miliarde utilizatori activi

În Q2 2020, Google Meet a depăşit 600 de milioane particianţi într-o singură săptămână

Care sunt beneficiile partenerilor NOD?

Google înseamnă mai mult decât Search şi Advertising, iar oportunităţile de business deschise de Google Workspace şi Google Cloud Platform nu sunt încă suficient explorate în România. Noua relaţie comercială cu Google înseamnă că toţi partenerii NOD au acum acces la soluția Google Workspace pe care o pot oferta către clienţii finali.

Complementar din partea NOD, beneficiază de suport presales şi aftersales, precum şi de suport tier 1, pentru proiectele pe care le derulează. Deja echipa NOD deţine certificările necesare pentru Google Workspace, atât pe linie comercială cât şi tehnică, încât să poată ajuta orice partener în conturarea unei oferte şi derularea unui proiect.

În pasul următor, vom adăuga în ofertă şi Google Cloud Platform, ceea ce va deschide noi orizonturi către oferta de Infrastructură ca Serviciu/IaaS (maşini virtuale, containere, stocare etc). Toate aceste servicii sunt livrate de pe aceeaşi platformă utilizată de Google pentru YouTube, Gmail şi Search, cu un nivel  binecunoscut de flexibilitate şi disponibilitate.

 Cât de „bănoasă” poate fi relaţia cu Google pentru un partner NOD?

Serviciile Google sunt disponibile în baza unui abonament lunar, deci generează venituri recurente, cu perspectiva unei utilizări pe termen lung. Google este alături de parteneri şi investește în cei care se implică. Este vorba de programe de tip deal registration, recompensate consistent la închiderea vânzării, cât şi de programe de tip incentives, adresate partenerilor care derulează acţiuni de marketing şi promovare.

Suntem cu toţii la un început de drum, într-o călătorie care se arată însă interesantă şi lucrativă şi pe care împreună o putem aborda din mai multe direcţii, în funcţie de obiective şi intuiţie.

Contactează chiar acum reprezentatul regional NOD ca să obţii mai multe informaţii despre oferta de servicii Google.

 

© 2021 NOD Academy