Stiri

Looking for the summer office

23 July 2019

 

Știți de unde le place cel mai mult românilor să lucreze? De acasă și de la cafenea, conform studiului The Workspace Revolution. Și chiar pot să o facă pentru că de anul trecut au și cadrul legal necesar, odată cu intrarea în vigoare a Legii numărul 81/2018 care reglementează activitatea de telemuncă în România.

Cel mai important lucru este că și companiile sunt din ce în ce mai dispuse să accepte soluția lucrului de la distanță. În primul rând, pentru că obțin o creștere a productivității – un angajat mobil lucrează, în medie, cu două ore mai mult pe zi decât unul care își face munca de la birou, conform unui studiu recent. În al doilea rând, cei care lucrează de la distanță sunt mai mulțumiți deoarece:
• își gestionează mai bine timpul de lucru
• nu mai pierd timp și bani în trafic
• elimină sursele de stres generate de conflictele de la birou

Ori, un angajat mulțumit este unul fidel companiei unde lucrează. Ceea ce, pe o piață a muncii precum cea din România unde cererea depășește cu mult oferta, este un argument important.

 

Productivitatea crescută…cu baterie se ține!

Pentru a putea însă munci eficient de la distanță, angajații au nevoie de unelte performante. Și lucrul acesta se vede: un „mobil“ acordă întotdeauna mai multă atenție dotărilor decât unul care lucrează de la birou cu ceea ce îi oferă compania. De exemplu, conform unui studiu Cisco, încă de acum 6 ani un lucrător de la distanță cheltuia, în medie, 965 USD (aproximativ 855 Euro) pe echipamentul cu care își realiza activitățile de serviciu.
Și este firesc să fie așa – un laptop „de muncă“, orice specificații de top ar avea, este inutil dacă nu excelează și la capitolul autonomie. La momentul actual, există pe piață o ofertă acoperitoare din care am selectat câteva dintre cele mai „autonome“ laptopuri ale momentului, provenind de la 5 vendori diferiți:

 

Lenovo ThinkPad T490 (14 inch) – un laptop de top din gama business, care oferă o autonomie de peste 16 ore. În plus, grație tehnologiei Rapid Charge, în doar 60 de minute de încărcare se obține o capacitate a bateriei de 80%, adică aproximativ alte 12 ore de funcționare. Cu o configurație de top (procesor Intel generația 8, placă video Intel UHD 620 sau, opțional, NVIDIA GeForce MX250), laptopul de la Lenovo se evidențiază prin construcție, fiind conceput să reziste la temperaturi extreme, praf, umiditate și vibrații.

 

 

• HP Spectre x360 – oferă 12.5 ore timp de lucru, ceea ce este absolut remarcabil pentru un produs quad-core convertibil, cu ecran senzitiv, care poate fi folosit și ca tabletă prin rabatarea display-ului. Și Spectre beneficiază de tehnologie de încărcare rapidă, dar și de opțiuni avansate pentru gestionarea setărilor termice (modurile Rece, Silențios și Performanță).

 

 

 

• Dell XPS 13 – excelează la capitolul design (InfinityEdge), este foarte subțire și ușor, nu face rabat la capitolul performanță, are un display 4K excelent și, nu în ultimul rând, bateria „ține“ peste 15 ore.

 

 

 

 

Apple MacBook Pro Touch Bar 15.4 inch – pentru că tot am adus în discuție design-ul, un element important pentru cei care se afișează în public cu „uneltele“ din dotare, un produs Apple nu putea lipsi din selecție. MacBook Pro Touch Bar asigură 10 ore de autonomie, este dotat cu un procesor Intel Core i9 (2.3GHz 8-core) și are unul dintre cele mai rapide SSD-uri de 512 GB.

 

 

 

 

• ASUS ZenBook S UX391FA-AH018R – merită nominalizarea în top pentru că asigură o autonomie de până la 19.4 ore, un rezultat excelent pentru un UltraBook de 13.3 inch din gama ultra-slim (grosime de doar 12.9 mm). În plus, tehnologia de încărcare rapidă îi permite să obțină o capacitate de până la 60% în doar 49 de minute.

 

 

Nu doar hardware-ul contează!

Pentru a putea lucra eficient de la distanță, orice angajat “mobil” are nevoie însă și de instrumentele software adecvate. Iar la acest capitol, de departe prima recomandare este Office 365. Și asta pentru că produsul Microsoft livrat din Cloud asigură unui angajat tot ceea ce are nevoie pentru a-și îndeplini sarcinile: de la protecție (criptare, filtre antispam, antivirus, etc.) și fiabilitate (SLA de 99.9% uptime), până la instrumente de lucru colaborativ, audio și videoconferință prin intermediul platformei Microsoft Teams.

Și, nu în ultimul rând, toate aplicațiile Office cu care este familiarizat, pot fi accesate de oriunde, oricând, în mod securizat (puteți citi aici o prezentare detaliată a principalelor avantaje de business pe care Office 365 le asigură companiilor).

 

În al doilea rând, orice adept al strategiilor Bring-Your-Own-Device are nevoie de securitate, pentru că, odată ieșite de sub umbrela sistemelor de protecție perimetrală, echipamentele mobile sunt expuse riscurilor. Acestea pot fi însă ținute sub control cu ajutorul soluțiilor adecvate, cum sunt de exemplu produsele Business Kaspersky Lab, care se adresează atât companiilor de dimensiuni mici ce folosesc între 5 și 25 de computere, câteva servere și dispozitive mobile (suita Kaspersky Small Office Security), cât și celor de dimensiuni medii și mari, cu sute de angajați și o infrastructură IT dezvoltată.

Produsele Kaspersky nu sunt însă doar pentru mediul business, ci se adresează și nomazilor digitali care vor independență totală, oferind de la simple aplicații antivirus, până la soluții avansate, precum Kaspersky Total Security, care asigură protecția fișierelor prin criptare și backup, securitatea operațiunilor bancare, managementul credențialelor, optimizarea performanței etc.

După cum se poate vedea, pentru a putea fi cu adevărat mobil, un angajat are nevoie de instrumente de lucru performante, cu autonomie crescută, de aplicații Office și de lucru colaborativ, precum și de soluții de securitate puternice. Sunt condiții acoperite de portofoliul de produse pe care NOD îl pune la dispoziția partenerilor, iar specialiștii noștri vă stau la dispoziție cu orice documentație tehnică aveți nevoie.

© 2019 NOD Academy